Optimalizálási tévhitek
Biztosan kell optimalizálni? Hiszen a Google már annyira okos, hogy mindent kiszűr és tudja jól, hogy az oldalam jó, hiszen én magam írtam. Nem minden esetben kell optimalizálni egy oldalt. Ha úgy döntünk inkább folyamatosan hirdetünk és fizetünk a Google Adwords-nek akkor biztosan jó helyen fog hirdetni, illetve ha úgy gondoljuk csak a közösségi oldalakból fogunk felhasználókat hívni az oldalunkra akkor szintén nem kell. Abban az esetben csak egy jó kampánykezelésre van szükség.
Azt mondják csak régen kellett a SEO, ma már nem működik. Tévhit. Ezzel a kijelentéssel olyan emberek szoktak élni, akiknek nem profiljuk az optimalizálás, vagy nem érdekük, hogy az adott oldalak optimalizáltak legyenek. Ami a tény: ha a keresőkből organikus találatokat szeretnénk, akkor kell optimalizálni.
Majd én optimalizálom, az oldalam elmegyek egy tanfolyamra.
Hallottam ezt a mondatot sokszor olyan rendszerek esetében amik közel 400 aloldallal bírnak és sajnos vagy nagyon alacsony árat kapott a megrendelő valakitől, vagy iszonyatosan magas árat mondtak neki, rávilágítva, hogy ha a célját szeretné elérni, akkor mi mindenre van szükség.
Bizony, ha minden oldalt szeretnénk beállítani profin és még a weboldal struktúrájába is bele kell nyúlni, akkor az a munka heteket ölelhet fel. Ha pedig azt mondják valakinek, hogy 1.800 Ft/oldal egyedi képi és szöveges tartalommal ami majdnem egy A4-es oldal laponként, az már nem is olyan sok.
Ekkor szokta a tulajdonos eldönteni, hogy majd Ő optimalizálja, de mit is kell ahhoz tudni, milyen tanfolyamra van szükség:
- HTML ismerete
- CSS ismerete
- Alapfokú PHP ismeret
- Webtervezés magas fokú ismerete
- Webergonómia
- Tartalomfejlesztés szövegírás
- Képszerkesztő és videó vágó programok ismerete
Ez sok, és igen, egy igényes optimalizáló szakembernek ezzel mind rendelkeznie kell, ami több év tanulás eredménye.
Csak tévhit, hogy olyan egyszerű lenne, akkor nem lenne szükség szakemberre :)
Már nem számítanak a kulcsszavak az oldalakon
Részben ez is egy optimalizálási tévhit. Volt ilyen irányú update a keresőkben, hiszen nagyon sokat trükköztek az emberek és úgy gondolták, ha teleírom kulcsokkal az oldalt akkor az első helyen leszek.
A valóság az, hogy az egyedi szöveges tartalom a legfontosabb, és ebbe ágyazva a megfelelő kulcskifejezés arány. Most már nem indít szinte senki egyszavas keresést a neten, sokkal inkább kifejezésekre keresnek. (pl.: nem keresünk úgy, hogy „weboldal” hanem „weboldal készítés vagy szerkesztés, esetleg olcsó weboldal….” stb..) Szóval kellenek a kulcsok de kifejezéssé alakítva, ami a profilunkba vág.
A fizetett hirdetés többet ér
A Google kattintási hőtérkép azt mutatja meg, hogy egy általunk választott kereső kifejezésre mennyien kattintottak a felölelt időszakban. Az alábbi felmérésben 70 témakört vizsgáltunk meg 2022-ben és az eredmények megdöbbentően mutatják meg amit átlagoltunk.
A kulcskifejezések átlagát tekintve az AdWords hirdetések nagyon sokat estek látogatottság szempontjából, ami talán lehet a nem túl hiteles oldal a látogatók szerint, ezért egyre kevesebben látogatják, vagy akár az is lehet ok, hogy látják a kis "hirdetés" feliratot az oldal neve mellett. A tényen nem változtat.
A találati lista első három helye többet ér, mint bármilyen hirdetés, hiszen a felhasználók inkább azt válasszák, mint a szponzorált linkeket. A felmérés nem teljes, hiszen ahhoz több ezer kifejezést kellett volna mérni, de ez a kis vizsgálat is eléggé mérvadó lehet, hogy átgondoljuk mi is a fontos egy weboldal optimalizálásánál, és mennyire fontosak valójában a helyezések.
Végül – ez a cikk optimalizált? Igen. Ez a cikk az „optimalizálási tévhitek” kifejezésre az első lapon szerepel a Google kereső találati listájában.